ضرب و زور سفارش دهندگان آگهی های بازرگانی سبب شده است تا بر خلاف استانداردهای موجود، آپشن «انتخاب صحنه» از منوی لوح فشرده اغلب محصولات ایرانی عرضه شده در شبکه نمایش خانگی حذف شود. در چنین شرایطی تماشاگران یا محکوم به دیدن آگهی های بازرگانی هستند و یا می توانند با فوروارد کردن تصویر، به دنبال برنامه اصلی بگردند. خوشبختانه و یا متاسفانه ناشران ویدیویی تاکنون نتوانسته اند آگهی های پرشماری را جذب کنند و به این خاطر شرایط تحمیلی پیش آمده، به مرز نگران کننده ای نرسیده است اما ناامنی موجود در شبکه و ناکامی تلاش ها برای جلوگیری از سرقت و کپی آثار سینمایی، باعث شد است تا ناشران حق به جانب و برای جلب رضایت بنگاه های اقتصادی و سفارش دهندگان کالا و خدمات، قید آپشن «انتخاب صحنه» را بزنند. این نقیصه را در کنار حذف «پشت صحنه» در منوی اغلب محصولات که بگذاریم، می توان به این نتیجه رسید که بعضی از موسسات ناشر ویدیویی هنوز در دوران پیشا DVD به سر می برند و حاضر نیستند برای جلب رضایت بیننده، منوی استاندارد و پر و پیمانی را برای محصولاتشان تعبیه کنند.
امکانی که از منوی DVD ها حذف شد.به همین راحتی!
سعید رجبی فروتن
در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.
نوشتهای مرتبط
یک دیدگاه
پاسخی بگذاریدانصراف از پاسخ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.



این بار، کاری به رسانهها ندارم (با این که تقصیرهای بسیاری به گردن اونها هم هست!)
چیزی که اینجا میخوام بهش اشاره کنم، وظیفه شهروندی یکایک ماست که عموم سعی نمیکنیم فرهنگ خرید کار اورجینال رو بین اطرافیان خودمون جا بندازیم. در چنین شرایطی، خیلی از تهیهکنندهها مجبورن از راههای دیگه از مردم پول در بیارن. این کاملا "درسته" که اقدامات یک سری ناشران، مبنی بر انتشار آثار با تصاویر گمراهکننده روی جلد، یا تبلیغات کذب و… به حیثیت بازار لطمه میزنه، اما آیا مخاطب عام همین دروغها رو با ولع میل نمیکنه؟ واقعا ما مردم هم به نوبه خودمون مقصریم.