روزانه های سینمایی
شاید به جرم عشق ما متهم باشیم

شاید به جرم عشق ما متهم باشیم

شرکت های نامدار سازنده تجهیزات حرکتی سینما به او و شرکتش روی خوشی نشان نمی دهند. در نمایشگاه های بین المللی بعضی از کمپانی ها با میزبان شرط می کنند، در صورت حضور یک رقیب ایرانی شناخته شده، قید حضور در نمایشگاه را یکسره می زنند. موفقیت این هموطن در جلب مشتریان خارجی  منطقه، رشک و حسادت رقبای خارجی را برانگیخته است. سالهاست که هر روز صبح آفتاب نزده از خانه بیرون می زند و بکوب با اتومبیل خودش را به یک شهرک صنعتی در جاده گرمسار می رساند. تا مهندسین و کارگران از گرد راه برسند و لباس کار به تن کنند، او کارهایی را که در طول روز باید انجام شوند، مرور می کند و آخرین مراحل پیشرفت سفارش مشتریان را کنترل می کند.

از همان دوران دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت علاقه وافری به طراحی قطعات پیچیده داشت. او را استاد مهندسی معکوس می دانند. حوصله و وسواس او در طراحی و نمونه سازی قطعات حساس مثال زدنی است. دانش و تجربه ای که او در اختیار دارد، ترکیبی از علوم مهندسی همچون متالورژی، مکانیک،ماشین ابزار، نور و اپتیک و تحلیل آلیاژهاست. شهره است که او مهارت خاصی در طراحی روش های حذف اصطکاک های مزاحم، حذف لرزش ها و نویز در تجهیزات و قطعات حرکتی مورد استفاده در تصویربرداری و فیلمبرداری پروژه های سینمایی و تلویزیونی دارد.کیفیت محصولات شرکت او، کشور را از واردات بسیاری از وسایل حرکتی همچون ، ریل، تراولینگ، پداستال، شاریو و انواع کرین بی نیاز ساخته است.

تاکید و توصیه موکد مقام رهبری به دولت، مبنی بر ممنوعیت واردات کالاها و وسایلی که در داخل کشور امکان تولید آنها وجود دارد، نور امیدی را در دل صنعتگرانی چون او تابانده است تا دیگر عواملی در دستگاه های دولتی بی توجه به منابع و ظرفیت های ملی، سرمایه های کشور را در مسلخ واردات تباه نسازند و چراغ واحدهای صنعتی را خاموش نکنند. دریافت نشان و لوح های متعدد افتخار و لیاقت از مجامع و جشنواره های علمی، صنعتی و هنری که زینت بخش فضای کار اوست، روح بلند و مناعت طبع او را علیرغم همه کم مهری ها به تولید کنندگان بخش صنعت کشور به نمایش گذاشته است. مهندس محمد رضا فیروز فر که به سختی لب به گلایه از کسی یا جایی می گشاید، امروز بی آنکه دست نیاز بسوی کسی دراز کند، خواستار آن است که راه واردات تجهیزات مشابه خارجی مسدود شود و مجددا" باب خرید و ارائه سفارش به او از سوی سازمان هایی که در امر واردات دست و دلبازانه خرج می کنند، گشوده شود. او بحق انتظار دارد سازمان ها و نهادها ی وابسته به دولت، حداقل حق او را برای اجاره محصولاتش در مرکزی که بهمین منظور با صرف سرمایه قابل توجهی راه اندازی کرده است، محترم بشمرند و از چنین تصدی هایی دست بشویند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • به رغم همه توانایی های آقای فیروزفر که بارها از شما شنیده ام
    ایشان در معرفی و عرضه محصولات خود بسیار ضعیف عمل کرده اند
    می دانم که سفارشات موجود هم بیش از توان تولید آنهاست و به تبلیغ نیازی ندارند
    ولی برندسازی فقط تبلیغ برای فروش نیست
    اعتبار و پشتوانه حسی برای محصول ایجاد می کند
    در اینترنت بگردید اگر از ایشان یا محصولاتشان چیزی یافتید جایزه دارید
    اگر ایشان را دیدید توصیه کنید از مشاوره تبلیغاتی یا برندسازی استفاده کنند
    بالاخره برای همه ایرانی ها مایه افتخار است

    • ضمن تشکر مجددا” تاکید می کنم مشکل ایشان بیشتر ناشی از سود نبوده نبودن مرکز رنتال – در مقایسه با هزینه اقساط ماهانه بانکی_است. همچنین در سالهای اخیر واسطه هایی که نانشان را در تنور واردات می چسبانند، مانع از ارائه سفارش انبوه، به کارخانه ایشان شده اند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید